Sunday, March 18, 2012

Televictus Film Reviews .





Assalamualaikum semua .












Sihat ?













Dah ready belum ?




BAIKLAH







Hari ini , adalah hari dimana Televictus Film akan bikin review tentang movie yang telah ditonton .



Televictus Film tu apa ? Ini syarikat aku . Syarikat ini bikin filem.

Bukan , bukan sekarang . Aku belum ada syarikat .
Tapi kalau aku ada syarikat , itu la nama dia kot .
Cita cita aku besar kan ? Harapan , hatiku .




Okay the first one .








No Country For Old Men

Director : Coen Brothers

Mengisahkan tentang seorang polis kawasan Texas . Cerita ini berkisarkan tentang sejumlah duit yang dijumpai oleh seorang polis , dan tidak sengaja telah membawa kepada kisah kejar mengejar dan tembak menembak . Cerita ni saspens . Serious shit . Beberapa watak dalam cerita ini akan membuatkan korang rasa macam . " Ish , fuck sial , babi doh , kenapa doh , beragak la wey ! "

. So , kalau tengok cerita ni harap bersabar . Bertemakan wild wild west , ala ala cerita style cowboy . No Country For Old Men mempunyai ending yang pelik , masuk air , dan membengangkan . Aku malas nak bongkar kat sini . Sebab aku seorang penulis blog yang meyakinkan orang untuk menonton filem , bukan pembongkar atau pentafsir filem . Banyak tafsiran boleh dibikin selepas menonton cerita ini . Berikut adalah rating yang aku bagi , kalau aku boleh bagi rating . Mestilah aku boleh ! Tapi untuk aku lah .



8/10

Tengok tau , jangan tak tengok .












_________




Second One






The Machinist

Director : Brad Anderson

Cerita ini mengisahkan tentang seorang pekerja kilang . Yang susah nak tidur . Dia tak dapat tidur . Bukan sebab dia tak nak . Tapi dia tak boleh . Pernah tengok Fight Club ? Tak pernah ? Pergh ..... lopek sial . Tak ada lah . Aku gurau je . Tapi tengok lah cerita ni , jangan tengok Fight Club dulu , tengok ni dulu tau . Janji ? .

Bertemakan suasana yang sentiasa gelap dan penuh misteri , cerita ini memang penuh misteri . The Machinist mempunyai perkembangan watak yang baik , plot yang tersusun cantik dan klu yang membuatkan kita rasa macam " Ahh ! "

Okay , rating .

7/10







_________







Save the best for last . Ayat siapa tah , tapi korang mesti nampak aku tengah praktikkan sekarang .


Korang pernah tengok iklan Old Spice ? Yang ada negro tough tu .

Orang panggil dia Terry Crews .

Tak tahu ? Pergi lah bukak Youtube .


Pulp Fiction

Director : Quentin Tarantino

Aku sebenarnya out of words nak describe filem ni . Cerita ni PERFECT . Nak tahu apasal ? Nak tahu apasal !!!???? KAU NAK TAHU APASAL ???!!!!


KAU TANYA APASAL ??!!


RATING !!!!!

10/10 !!!!


ARRRGHHHH !!! WAJIB TONTON !!!!!









Cerita ni tak best kalau aku bagitahu korang isi dia !! Aku tak nak bagitahu sikit pun !!!!


SEKIAN !!!!

No comments:

Post a Comment