Sunday, March 4, 2012

Cerita pendek pun .



27.2.2012






8.a.m .


Goh miss call aku banyak kali . Suruh aku bangun . Bangun bangun , blur , mata merah nak mampus . Basuh muka banyak kali . Dia punya drag tidur , bukan main . Tapi aku gagah dan aku pun teruskan apa yang terniat di hati . Goh dah ada kat depan rumah , hisap rokok Pine yang Iddin tinggalkan dalam kereta dia . Hisap Pine saving katanya , dah lah sedap . Aku pun sondol badan aku masuk kereta dia , muka berlipat lipat lagi baru bangun tidur .

Lepas ambik Iddin kat rumah dia kitorang gerak pergi JPJ , nak renew lesen . Goh baru nak dapat competent . Cool lah tu cukup dua tahun .

Sampai sampai je orang dah ramai nak mampus .

Darah muda kan ? So kitorang malas nak buat . Leceh , drag , bodoh , panas . So gerak Shah Alam terus . Nak ambik apa tah dokumen bodoh Goh kat induk .

Lepas pergi Shah Alam gerak ke Penang terus .

Iddin : " Weh , balik malam ni tau , sebelum pukul 11 , McD panggil aku kerja ni "

Goh : Okay , tengok la macam mana .





PEJAM



CELIK







28.2.2012 .


UiTM Bukit Mertajam , Pulau Pinang


Panas terik




5 p.m



Goh: Kena stay satu malam lagi lah , pejabat tu macam babi tutup tiba tiba

Iddin: Memang pun balik ni aku kena buang kerja gila. Zom , pinjam phone jap , nak call McD cakap kereta rosak ni .

Goh : Tak elok tipu bodoh , cakap je la kau sakit .

Iddin : Macam tu tipu gak babi , apa beza sial ?








PEJAM


CELIK



29.2.2012




12.30 p.m


Kilometer 309.2 Lebuhraya Utara Selatan menghala ke Seremban



Hujan lebat


Aku carik selipar aku dalam kereta , hujan lebat sikit sikit masuk dari celah pintu kereta yang dah patah remuk . Goh tarik Iddin keluar dari kereta . Aku tengok Iddin okay lagi . Dia paling bahaya sebab duduk belakang . Aku relax je pakai seat belt . Lepastu Goh tarik aku keluar dari kereta . Sejuk sial . Hujan lebat nak mampus , aku raba poket , nasib baik barang barang aku ada lagi . Aku nak hisap rokok ni , Marlboro dalam kereta tadi aku nampak terbang time kereta terbalik , lepas tu mana tah .

"Tepi aa , sini memang selalu buang punya"

Dalam celah celah hujan lebat dengan bau lumpur yang kuat tu tiba tiba ada keling arahkan kitorang lepak kat tepi jalan .

"Benda macam ni memang selalu jadi aa , bila hujan sini ,
banyak licin , memang banyak kereta buang punya , semua terbabas "


Aku sibuk dengar keling ni berborak , aku sakit perut tiba tiba . Cibai baru lepas accident sakit perut pulak . Memang pun ada tandas kat highway ni .

Aku nak pergi ambik barang barang dalam kereta . Lagu dendangan Santana masih terdendang lagi kat radio kereta tu . Tak reti nak rosak ke apa lah sial .


2 jam kemudian , SP Hatta , merangkap bapak Goh , menghantar kami dari Balai Polis Kampar ke KL Sentral .








29.2.2012



10 p.m



Seremban



Iddin: Memang balik ni aku kena buang kerja la babi !

Goh: Menyesal sial bawak laju tadi .


Dan hari itu , aku sambut birthday aku dengan tak mandi 4 hari , dan bau lumpur kuat kat baju .





Tak , aku bukan kerbau



Sekian





Smart kan ? Hihi .


Alhamdulillah semua selamat . :)


Tapi aku akan rindu kereta ni :(





Pengajaran :

1 : Jujur dengan McD

2 : Renew lesen dulu supaya tak payah pakai nama orang lain time tulis report polis .

3 : Jangan bajet kau power drift la sial .



1 comment: