Wednesday, December 11, 2013

Kontrak


Tirai berlabuh

Gelap

Mana sorak tepuk ?

Mana ?

Dan dalam kegelapan itu

Yang sejuk itu

Yang memenuhi itu

Aku bertanya

Sedikit nada berbisik

Kerana mungkin aku sudah gila, bercakap dengan diri sendiri

Aku tidak mahu orang tahu aku ini gila

" Aku dimana " 

Senyap 

Sunyi

Bila kau keseorangan,

Kegelapan itu memekat

Pasrah

Menangis aku

Terbentak di hatiku

" Mungkin... "

" Ya "

" .Benarkah ? "

" Ya "

" Siapa kau ? "

" Masa berkenalan sudah habis ! "

Aku cuba memeluk tubuhku dalam kegelapan pahit itu

Sia sia

Terpaku 

Atas perbaringan yang tak bernama

" Aku rindu akan ibu bapaku "

" Mereka pun rindukan kau "

" Aku rindu akan rakanku "

" Mereka pasti rindukan kau juga "

" Sampai bila aku disini ? "

" Sesungguhnya aku tiada jawapan untuk soalan itu "

" ... "

Terdiam aku ...

Aku sudahi perlumbaan aku 

Aku tidak menang

Tidak juga kalah

Sesungguhnya aku kerugian

Jahanamlah aku

Celakalah aku



" Selamat datang ke barzakh "











- Berikut adalah mimpi aku beberapa bulan lepas. Sekadar tazkirah -

No comments:

Post a Comment