Wednesday, July 11, 2012

First Timer .

Dalam banyak banyak perkataan atau frasa yang diculik daripada inggeris jadi melayu , "laman sesawang" adalah paling bangang . Jatuh kategori "tak relevan langsung" . Aku tak suka jugak bukak Myspace kat tempat awam . Kalau ye pun menyorok nyorok . Tak nak orang nampak . Website social ni macam mainstream dan terlalu bersifat "manusia biasa biasa sangat ". Orang orang mainstream je main . Bila mainstream je mesti pukimak . 


Lepastu kat sekolah aku ada makmal komputer . Ke-purba-an makmal komputer ni dah tak boleh didescribekan dengan bait kata atau lirik lagu ciptaan Noel Gallagher .  Monitor semua boleh jadi akuarium , lepastu kalau klik kat mana mana ikon je mesti kau ada chance untuk bikin maggi kejap , makan , berkumur dan minum air . Slow .  

Ada la budak ni . Biarkan komputer yang dia pakai tu on je . 


Myspace . 

Dia dah logout dah . 

Tapi email dia ada kat tempat log in tu . 

Junior aku . Budak form berapa entah pergi lah mampus . 

Memandangkan kuasa istimewa aku masih kuat lagi masa tu , aku pun teka lah password . 


Senang . Password pun bangang bangang . IQ dia ni 70 rasanya . 


Member aku , orang panggil dia Todak . Dia datang menonton kejahatan genius yang sedang aku konduk . 


" Siapa punya myspace ni Zom "


" Entah . Junior kau "


" Oh , dia ni la ! Form 2 . M***a . "


Todak rampas mouse , tekan Wikipedia . Cucuk mouse kat kotak search . 


"Penis"


Save image as . 


Dan ter hasil lah profil salah seorang daripada junior aku yang di mana gambar profil Myspace nya batang tegap berurat urat macam watak watak dalam komik Hong Kong . Sambil berstatus :


" Aku gay "








No comments:

Post a Comment